torsdag 8 oktober 2015

Masochist jag

Eftersom jag är masochist tycker jag tydligen att det är helt normalt att ha en oktobermånad som består av heltidsjobb, körövning alltid en kväll i veckan, plus två helger, kurs på öppna universitet två kvällar i veckan samt extrajobb varje torsdagkväll. Sätt ännu in några styrelsemöten så har vi en riktig soppa. Ni kanske undrar hur många kvällar som blir över? Inte så många kan jag berätta. Typ 1. Under hela oktobermånad. Och en helg utan program.

Den här veckan har jag alltså varit måndagkväll på kurs, tisdagkväll gym+kör, onsdagkväll kurs, torsdagkväll extrajobb. Sedan ska jag också hinna med att på lördag ordna en trerättersmiddag för fem pers. Då gäller det att ta vara på minuterna. Som att kvart före 8 en onsdagkväll springa in till alkon efter kursen för att handa middagsvin eftersom man slug som är har konstaterat att det inte är helt genomförbart att gå och handla på lördag och handla både mat och vin OCH ta bussen hem. Och idag ska jag jobba till halv 9 och sedan rusa in på galna dagar och köpa middagsingredienser fårn delikatessen. Puuuust.

Förlåt, jag vet att det inte alls är kul att läsa om alla andras busyga busyga liv på bloggar. Men jag ville nu bara meddela att såhär ser min oktober ut, om ni undrar varför jag ser lite hysterisk ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar